Zdrowa dieta na Nowy Rok!

30 grudnia 2020

Początek nowego roku jest motywacją dla wielu ludzi by wprowadzić do swojego życia pozytywne zmiany. Bardzo często słyszymy frazę „Nowy rok, nowa ja”, która ma podkreślać że w nowym roku zaczynamy zmieniać nasze życie na lepsze. Ze zbliżającym się końcem roku ludzie wypisują swoje noworoczne postanowienia. Na liście postanowień bardzo często pojawia się zdrowe odżywianie oraz regularne ćwiczenia. To właśnie dlatego w pierwszych tygodniach stycznia siłownie są pełne ludzi. Niestety, z czasem zapał znika i ludzie wracają do starych nawyków. [1]

Zmiana nawyków odżywiania wielu ludziom sprawia trudności, a brak widocznych efektów szybko demotywuje. Istotne jest by zmiany wprowadzać stopniowo i być konsekwentnym. W związku z tym, że zbliża się Nowy Rok postanowiliśmy przygotować dla Was parę zasad, których warto się trzymać by zdrowe odżywianie stało się częścią Waszej codzienności. Pamiętaj, że zdrowe odżywianie to proces wymagający zbilansowanego jadłospisu, aktywności fizycznej oraz determinacji w dążeniu do celu. [2]

  1. Postaraj się jeść 4 lub 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych. Przerwa pomiędzy posiłkami nie powinna być dłuższa niż cztery godzinny. 
  2. Unikaj podjadania pomiędzy posiłkami.
  3. Dostosuj aktywność fizyczną do swojego stylu życia. Nie musisz ćwiczyć codziennie jeśli nie masz na to czasu, wystarczy trzy razy w tygodniu przez godzinne. Jeśli zdecydujesz się ćwiczyć codziennie wtedy wystarczy 30 minut.
  4. Pij conajmniej dwa litry wody dziennie.
  5. Pamiętaj, aby spożywać minimum 400 gramów warzyw i owoców dziennie.
  6. Unikaj smażonych potraw, wybieraj te gotowane na parze lub pieczone.
  7. Zrezygnuj ze słodzonych oraz gazowanych napojów.[3]
  8. Spożywaj pełnoziarniste produkty zbożowe.
  9. Unikaj gotowych produktów oraz przetworzonej żywności.
  10. Wybieraj produkty o wysokiej jakości, bez barwników oraz konserwantów.
  11. Najważniejsze jest by się nie poddawać i nie być dla siebie za surowym! [4]

[1 ]https://www.luxmed.pl/dla-pacjentow/zdrowie-w-4-krokach/zdrowie-na-co-dzien/zobacz-co-radzi-lekarz-lux-med/dorosli/zasady-zdrowego-zywienia.html

[2] https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/podstawowe-zasady-zdrowego-zywienia

[3] https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-odzywianie-10-najwazniejszych-zasad-aa-BxiR-4hyV-P2Ek.html

[4] https://www.dietymedicago.pl/Noworoczne-postanowienia-dietetyczne—od-czego-zaczac.html

19 listopada 2020 Ekologiczne oznakowanie produktów 28 października 2020 Ser Maasdam bez laktozy (BIO) – pochodzenie, charakterystyka i zastosowanie 26 października 2020 Ser Gouda bez laktozy (BIO) – pochodzenie, charakterystyka i zastosowanie
26 października 2020 Ser Cheddar bez laktozy (BIO) – pochodzenie, charakterystyka, zastosowanie 19 października 2020 Podstawowe wiadomości o produkcji ekologicznych serów. 19 października 2020 Ekologiczny nurt mleka. 19 października 2020 Dlaczego warto kupować produkty BIO?
Facebook Instagram